پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118410
مجموعه تاريخي و فرهنگي قلعه جونقان مرمت مي شود
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 3033

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري يکشنبه در ديدار از روند ارائه خدمت به گردشگران ورودي به شهرستان فارسان و بخش جونقان، از برنامه ريزي اين اداره کل براي ساماندهي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري جونقان خبر داد.

?بهمن عسگري? با بيان قابليت هاي موجود در مجموعه تاريخي و فرهنگي قلعه جونقان و پيشينه 150 ساله آن، بر بازاريابي و تبليغات هدفمند براي معرفي جاذبه هاي اين بخش به گردشگران و مسافران داخلي و خارجي تأکيد کرد.

وي تعيين کاربري، رسيدگي به ساير آثار تاريخي شهر جونقان، برنامه ريزي براي آموزش و ايجاد اشتغال در حوزه صنايع دستي و تکميل زيرساخت هاي گردشگري چهارمحال وبختياري به ويژه شهرستان هاي استان را از اولويت هاي اين اداره کل برشمرد.

قلعه جونقان، اواخر سده ?? هجري قمري ساخته شده پنجم ديماه ???? با شماره ثبت ???? به عنوان يکي از آثار ملي ايران به ثبت رسيده است.

اين قلعه که به کاخ سردار اسعد بختياري مشهور است شهرت خود را به مشروطيت و شروع قيام بختياري ها و اجتماع در اين قلعه مديون است.

اين بنا داراي محوطه اي وسيع تر از محدوده فعلي بوده که به مرور زمان و به دليل عوامل مختلف طبيعي و اجتماعي آسيب ديده و غير از بخش شاه نشين اصلي، بقيه ابنيه و ساختمان هاي جانبي آن از بين رفته است.

شهر جونقان در فاصله 42 کيلومتري شهرکرد مرکز استان چهارمحال وبختياري قرار دارد.

منبع: ايرنا

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html